Woon je in Drenthe en heb je dringend hulp nodig omdat het niet goed gaat met jouzelf of met een kind of jongere in je omgeving? Kan je vraag niet wachten tot morgen? Buiten kantoortijden zorgt Spoed voor Jeugd Drenthe (S4JD) dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.
Als je belt krijg je iemand aan de telefoon die je een aantal vragen stelt. Zo proberen we erachter te komen wat er aan de hand is en wie jou of jullie het beste kan helpen. We maken snel een beoordeling en schakelen daarna de juiste mensen in.
Hoe werkt het?
Jongeren kunnen zelf bellen, maar ook ouders, hulpverleners, huisartsen of de politie.
Als het maar gaat over een kind, jongere en/of gezin in Drenthe.
Waar moet je heen als Spoed voor Jeugd Drenthe niet open is?
Heb je dringend hulp nodig tijdens kantooruren (van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur)? Bel dan met de gemeente waar je woont. Daar verbinden ze je door met het team dat je tijdens kantooruren kan helpen.
De telefoonnummers van de Drentse gemeenten zijn:
Voor wie?
Spoed voor Jeugd Drenthe is het provinciale meldpunt voor crisissituaties van kinderen en jongeren waarbij direct hulp nodig is. Spoed voor Jeugd Drenthe biedt zelf geen hulp, maar coördineert de hulpverlening van (jeugd)zorgaanbieders. Zo kan zo snel mogelijk de juiste zorg ingezet worden.
De betrokken organisaties willen door de samenwerking snellere toeleiding naar de juiste zorg en zorgaanbieder realiseren.
Wat als je te maken hebt gehad met Spoed voor Jeugd Drenthe en daarover niet tevreden bent? Allereerst: Vertel het ons. Alleen dan kunnen we er iets aan doen.
Je kan een klacht indienen via de klachtenfunctionaris van Accare. Spoed voor Jeugd is een samenwerkingsverband tussen verschillende organisaties en we hebben afgesproken dat Accare de klachten voor Spoed voor Jeugd afhandelt.
De klachtenfunctionaris van Accare is de heer Rene van Dijk. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 46 35 65 34. Of stuur je klacht via e-mail: r.van.dijk@accare.nl. De klachtenfunctionaris bekijkt in overleg met jou hoe we je klacht goed kunnen afhandelen. De heer Van Dijk neemt zo snel mogelijk na het indienen van je klacht contact met je op.